Sieć Kaufland Polska świętowała 20 urodziny wspólnie z tysiącami pracowników

W listopadzie mija 20 lat od otwarcia pierwszego marketu Kaufland w Polsce. Sklep, który powstał w 2001 roku w Stargardzie, zapoczątkował proces dynamicznego rozwoju firmy w kraju. W ciągu dwóch dekad Kaufland uruchomił 229 placówek i stał się jedną z najchętniej odwiedzanych sieci handlowych. Nie byłoby to możliwe bez zaangażowanych pracowników. Aby podziękować za ich wkład w rozwój sieci, firma zadbała o celebrowanie okrągłych urodzin wspólnie z wszystkimi osobami zatrudnionymi w marketach, centrach logistycznych oraz centrali.

 

Uruchomienie pierwszego marketu Kaufland w Polsce poprzedziły wielomiesięczne przygotowania. W 2001 roku zespół wprowadzający sieć do Polski liczył zaledwie kilkanaście osób, a operacje logistyczne obsługiwało 40 pracowników. W listopadzie grono związane z firmą powiększyło się o załogę stargardzkiego marketu.

Kaufland od początku postawił na strategię dynamicznego rozwoju. Już w dwa lata po otwarciu pierwszego sklepu, w 2003 roku zatrudnionych w sieci było 3 tysiące osób. W ciągu zaledwie dwóch kolejnych lat firma podwoiła liczebność załogi – 2005 rok to już 6 tysięcy osób „na pokładzie”, 73 markety oraz odważne plany na kolejne otwarcia. W 2007 roku Kaufland miał szczególny powód do świętowania – na mapie marketów pojawił się 100 punkt – tym razem w Tarnowskich Górach. Rok później w sieci pracuje już ponad 10 tysięcy osób. Pod koniec 2015 roku z firma z dumą informowała o otwarciu 200 marketu. W tym roku Kaufland celebruje 20 urodziny wspólnie z 15-tysięczną załogą w 229 sklepach, 3 centrach dystrybucji oraz centrali we Wrocławiu.

Radość ze wspólnego świętowania

Okrągłą rocznicę świętowano wspólnie ze wszystkimi pracownikami sieci. W sklepach, centrach logistycznych oraz wrocławskiej centrali zorganizowano przyjęcia urodzinowe. Każdy członek załogi otrzymał słodki upominek z podziękowaniami od zarządu. Z okazji urodzin w każdym ze sklepów Kaufland w Polsce pojawiły się także dystrybutory do wody oraz bidony przeznaczone dla obsługi marketów.

Ludzie są najważniejsi

Od początku działalności firmy Kaufland w Polsce nadrzędną wartością byli jej pracownicy. Dlatego też, już na kilka miesięcy przed uruchomieniem pierwszego marketu w 2001 roku, Kaufland postawił na ich rozwój. Dziesiątki zatrudnionych mogły zdobywać wiedzę między innymi na szkoleniach w czeskiej Pradze czy w niemieckim Neckarsulm. Zagwarantowanie konkurencyjnych warunków pracy oraz szansy na podnoszenie kompetencji stało się priorytetem w polityce personalnej sieci.

Bez zaangażowanych i zmotywowanych pracowników nie bylibyśmy w tym miejscu, w którym jesteśmy dzisiaj. Niezależnie od etapu rozwoju firmy Kaufland, zawsze nadrzędną wartością sieci było dobro naszego zespołu, który liczy już 15 tysięcy osób. Dokładamy największych starań, aby praca w naszej sieci dawała poczucie bezpieczeństwa oraz stabilizacji, które są niezwykle istotne dla pracowników – szczególnie w tak niepewnym, pandemicznym okresie. Stawiamy na transparentne warunki zatrudnienia. Nasi pracownicy mogą liczyć na jedne z najwyższych wynagrodzeń w sektorze handlu detalicznego, a także na bogaty pakiet benefitów pozapłacowych. Potwierdzeniem skuteczności naszej polityki personalnej jest średnia długość pracy w firmie, która wynosi ponad 7 lat. Nasze działania dostrzegają również organizacje branżowe, przyznając sieci Kaufland liczne wyróżnienia – podsumowuje Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.

Poza konkurencyjnym wynagrodzeniem sieć inwestuje w podnoszenie kwalifikacji pracowników, dopasowując kursy i szkolenia do ich indywidulanych planów rozwoju. Zatrudnieni mogą również liczyć na szeroki pakiet benefitów, między innymi prywatną opiekę medyczną dla siebie oraz swoich bliskich, możliwość ubezpieczenia grupowego, bony na Boże Narodzenie oraz Wielkanoc, wsparcie sportowych pasji, dodatkową wypłatę emerytalną, świadczenia z funduszu socjalnego i pomoc w trudnych sytuacjach życiowych, dostęp do kafeterii MyBenefit, która umożliwia wybór benefitów wg indywidualnych potrzeb pracowników.

Sieć wspiera również młodych rodziców, którym zapewnia wyprawkę dla maluszka. Pracujący w centrali mają do dyspozycji także specjalny pokój do pracy dla rodzica z dzieckiem. Wszyscy pracownicy Grupy Schwarz, którzy przepracowali w niej co najmniej pięć lat, mogą skorzystać z urlopu sabbatical wynoszącego od jednego do trzech miesięcy. W tym czasie stosunek pracy zostaje zawieszony, a po powrocie kontynuowany na wcześniejszych warunkach. 

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 229 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.