Powa偶ny problem techniczny z kontrolerem DualSense do PS5

Wygl膮da na to, 偶e Sony ma powa偶ny problem z kontrolerem DualSense do konsoli PlayStation 5. Gracze z ca艂ego 艣wiata zg艂aszaj膮 problemy z dzia艂aniem analogowych ga艂ek kt贸re s膮 zamontowane w padzie do PS5, wi臋c specjalistyczne serwisy internetowe zajmuj膮cie si臋 testowaniem elektroniki postanowi艂y zbada膰 t臋 spraw臋 osobi艣cie, ich wnioski nie s膮 dobre zar贸wno dla producenta z Japonii jak i dla posiadaczy nowej konsoli.

O czym niech 艣wiadczy te偶 fakt, 偶e za oceanem szykuje si臋 pozew s膮dowy dotycz膮cy tej w艂a艣nie sprawy, poniewa偶 Sony poinformowa艂o, 偶e nie zamierza uznawa膰 w tym przypadku prawa do gwarancji i darmowej naprawy sprzedawanego przez siebie urz膮dzenia. Spraw膮 maj膮 zaj膮膰 si臋 prawnicy z kancelarii prawniczej Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith.

Serwis iFixit przyjrza艂 si臋 sprawie bli偶ej i przetestowa艂 偶ywotno艣膰 analogowych ga艂ek DualSense w czasie gdy dzia艂aj膮 one prawid艂owo i nie powoduj膮 problem贸w z kontrolowaniem kursora w grze.

Po te艣cie stwierdzono, 偶e 偶ywotno艣膰 analogowych ga艂ek w tym czasie wynosi tylko 417 godzin. Oznacza to, 偶e pad do konsoli dzia艂a prawid艂owo tylko 417 godzin po czym jego funkcjonalno艣膰 i precyzja dzia艂ania stale si臋 pogarsza i zaczyna powodowa膰 problemy podczas sterowania nim przez gracza. 417 godzin to tylko 17 dni ci膮g艂ego grania lub 3-4 miesi膮ce przy graniu po kilka godzin dziennie. Do p贸艂 roku ka偶dy z posiadaczy felernych pad贸w powinien zazna膰 problem贸w w ich dzia艂aniu.

Test na poprawne dzia艂anie DualSense przeprowadzono w grze Call of Duty: Warzone w kt贸rej pad jest intensywnie u偶ywany, podkre艣lono, 偶e w przypadku gier w kt贸rych po prostu nie strzela si臋 i nie biega tak du偶o jak w COD’idze, np w strategiach turowych, pad mo偶e prawid艂owo funkcjonowa膰 o wiele d艂u偶ej.

Godziny poprawnego dzia艂ania pokrywaj膮 si臋 z oficjalnymi liczbami udost臋pnionymi przez producenta komponent贸w do kontrolera, firm臋 ALPS. Wed艂ug podanych warto艣ci, ga艂ka analogowa w trakcie obrotu ma wytrzyma膰 2 000 000 cykli a podczas jej przycisku (L3, R3) 500 000 cykli.

Gdyby problem z kontrolerem spotka艂 jednego z was gracze, to serwis radzi aby spr贸bowa膰 naprawi膰 go w艂asnymi r臋kami, wys艂a膰 go na gwarancj臋 lub kupi膰 w sklepie nowy model.

W podsumowanie serwis nasun膮艂 tak膮 my艣l i ca艂kiem s艂uszn膮, mianowicie dlaczego producenci kontroler贸w nie produkuj膮 ich w ten spos贸b aby 艂atwo mo偶na by艂o wymieni膰 elementy kt贸re bardzo szybko si臋 zu偶ywaj膮? By艂o by 艂atwiej, taniej i ekologiczniej ale zapewne producenta konsoli omin膮艂 by wtedy dodatkowy zarobek…

Dajcie zna膰 czy kto艣 z was zauwa偶y艂 ju偶 problemy w dzia艂aniu analog贸w osobi艣cie?